Algemene (Product) Voorwaarden

Inhoudsopgave

Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – Gebruik
Artikel 6 – De overeenkomst
Artikel 7 – Herroepingsrecht
Artikel 8 – Verplichtingen van de consument
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 – De prijs
Artikel 12 – Nakoming overeenkomst
Artikel 13 – Levering en uitvoering
Artikel 14 – Betaling
Artikel 15 – Klachtenregeling

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten
van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte
hoeven te zijn samengekomen.

2. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale
inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken,
digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij
op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer.

3. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn
herroepingsrecht.

4. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden
met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit.

5. Dag: kalenderdag.

6. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden.

7. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken,
diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode.

8. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de
consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op
te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is
afgestemt op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie
van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

9. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien
van de overeenkomst op afstand.

10. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud
en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.

11. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de
consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op
afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de
overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor
communicatie op afstand.

12. Herroeping: zoals vermeld in artikel 6. Bijlage hoeft niet ter beschikking te worden
gesteld aan de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Naam ondernemer: Wessign
Handelend onder de naam/namen: www.wessign.nl
B. Everardus Molen 53
3063 PA Rotterdam
Telefoonnummer: 010 – 32 20 422
Bereikbaar: van maandag t/m vrijdag van 9:30 uur tot 16.00 uur
E-mailadres: info@wessign.nl
KvK-nummer: 85470120
Btw-identificatienummer: NL 0040.994.78.B.79

Artikel 3 – Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en
op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene
voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is,
zal de ondernemer voordat de overeenkomst akkoord gaan met de algemene voorwaarden.

3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het
vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze
algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden
gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan
worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk
is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de
algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op
verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen
worden toegezonden.

    Artikel 4 – Het aanbod

    1. Het aanbod van ondernemer bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de
    aangeboden producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede
    beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer
    gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de
    aangeboden producten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden
    de ondernemer niet.

    2. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten
    en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

    Artikel 5 – Gebruik

    1. Ondernemer is niet aansprakelijk voor onzorgvuldig gebruik van de armaturen.
    Bijvoorbeeld: De lamp nooit buiten (exterieur) neerzetten, i.v.m. het in (mogelijk) contact
    komen met water.

      2. Ondernemer is niet verantwoordelijk voor het eventuele afgevende-as op
      meubels/personen en of andere eigendommen van de consument.

      3. Ondernemer is niet verantwoordelijk voor het (in plotseling) brand vatten van het materiaal
      (karton) door onzorgvuldig gebruik en/of het neerzetten van het product te dicht bij een hete
      bron waardoor het brand kan vatten.

      4. Buiten gebruik houden van kleine kinderen van 0 tot en met 6 jaar.

      5. De ondernemer moedigt aan de bijgeleverde attributen voor het product te gebruiken. Het
      gebruiken van andere attributen (bijvoorbeeld andere spaar/led lamp en of fitting) is geheel
      op eigen risico.

      6. Het gebruiken van gloeilampen in de lampen van Wessign raden wij ten strengste af. Wij
      zijn niet aansprakelijk voor de eventuele risico’s dat dit met zich mee kan brengen.

      Artikel 6 – De overeenkomst

      1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het
      moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij
      gestelde voorwaarden.

      2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de
      ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het
      aanbod. Na ontvangst van deze aanvaarding door de ondernemer en is bevestigd, kan de
      consument de overeenkomst niet meer ontbinden binnen de wettelijke gestelde regels.

      3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende
      technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht
      van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan
      betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

      4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument
      aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van
      belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de
      ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan
      te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de
      uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

      5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de
      consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de
      consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame
      gegevensdrager, meesturen:

      a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten
      terecht kan;

      b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht
      gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het
      herroepingsrecht;

      c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

      d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor
      zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of
      uitvoering van de overeenkomst op afstand;

      e. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping. 6. In
      geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de
      eerste levering.

      Artikel 7 – Herroepingsrecht

      Bij producten:

      1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product na
      de aankoop niet meer ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden
      van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

      2. De in lid 1 overeengekomen overeenkomst gaat in op de dag nadat de consument, het
      product heeft ontvangen, of:

      a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag
      waarop de consument, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de
      consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft
      geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd
      weigeren.

      b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag
      waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste
      onderdeel heeft ontvangen;

      c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde
      periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste
      product heeft ontvangen.

      Artikel 8 – Verplichtingen van de consument

      1. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs
      mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte
      redelijke en duidelijke instructies.

      2. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Of
      als ondernemer en consument anders zijn overeengkomen.

      Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer

      1. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument
      heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is
      kosteloos voor de consument.

      2. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de
      goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de
      duurdere methode niet terug te betalen.

      Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

      De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het
      herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig
      voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

      1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële
      markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn
      kunnen voordoen.

      2. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd
      zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de
      consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.

      3. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben.

      4. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet
      geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is
      verbroken.

      5. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere
      producten.

      6. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop.

      7. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
      a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
      b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest

      Artikel 11 – De prijs

      1. Gedurende de in het aanbod vermelde producten worden de prijzen van de aangeboden
      producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van
      veranderingen in btw-tarieven, materialen etc.

      2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de
      prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer
      geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan
      schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het
      aanbod vermeld.

      3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn
      alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

      4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
      toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
      a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
      b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de
      dag waarop de prijsverhoging ingaat.

      5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

      Artikel 12 – Nakoming overeenkomst

      1. De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de
      overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van
      deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de
      overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien
      overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor
      ander dan normaal gebruik.

      Artikel 13 – Levering en uitvoering

      1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst
      nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van
      aanvragen tot verlening van diensten.

      2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar
      heeft gemaakt.

      3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is
      vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk
      binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de
      bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan
      worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling
      is geplaats bericht.

      4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument
      betaald heeft onverwijld terugbetalen.

      5. Ondernemer is niet aansprakelijk voor eventuele schade aangericht door onzorgvuldig
      bezorgen van (onderdelen van) het product. Ondernemer pakt dit uiterst zorgvuldig en na
      behoren in, nadat het is aangeboden ter verzending zijn wij niet meer aansprakelijk en/of
      verantwoordelijk.

      Artikel 14 – Betaling

      1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden,
      dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan via
      betalingsmogelijkheden die op de site worden aangeboden. In geval van een overeenkomst
      tot het verlenen van een dienst. Na betaling ontvangst de consument de bevestiging/factuur
      van de overeenkomst.

      2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens
      onverwijld aan de ondernemer te melden.

        3. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij
        door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een
        termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na
        het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen- termijn, over het nog verschuldigde bedrag
        de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte
        buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen
        maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 100,=; 10% over de daaropvolgende €
        200,= en 5% over de volgende € 500,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan
        ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

        Artikel 15 – Klachtenregeling

        1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en
        behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

        2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de
        consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden
        ingediend bij de ondernemer. Alleen klachten per mail worden zorgvuldig behandelt.

        3. Klachten worden alleen behandelt via de mail.

        4. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen
        gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar
        langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen
        geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een
        meer uitvoerig antwoord kan verwachten.